Min foundation-rutin.

Tänkte berätta lite om min foundation-rutin, eftersom att jag bytt helt för ett tag sen och för att det är lite tomt på skönhetsrelaterade inlägg just nu. Jag har iallafall börjat använda mineral smink, vilket jag iofs använt tidigare men då i flytande form. Nu använder jag mig utav TiKeis foundation och concealer som är i puderform.

Och såhär använder jag det:

Börjar med att smörja in ansiktet med en återfuktande hudkräm.
♥Sedan smörjer jag in hela ansiktet med en mattgörande primer.

♥Efter det är det dags för concealer, först använder jag Make Up Stores Cover All Mix för att täcka finnar osv, sen använder jag TiKeis concealer på det som är i en mintgrön färg, den gröna färgen hjälper till att dölja röda partier och blir självklart inte grön på huden om man inte tar alldeles för mycket förstås.

♥Tillsist är det då dags för själva foundationen, som jag applicerar med deras kabukiborste som är supermjuk och ger ett jämnt resultat. Man kan täcka hur mycket man vill, bara applicera fler lager om man vill ha mer täckning.

♥Och jag avslutar med att applicera ett bronzepuder under kindbenen för att få lite konturer i ansiktet. Sedan applicerar jag ett rouge på "äpplena" på kinderna och en guldig highlighter ovanför kindbenen.

Jag måste erkänna att jag varit lite skeptisk till foundation i puderform just för att jag varit osäker på ifall det verkligen täcker lika bra som en flytande. Men nu vet jag ju hur det ligger till och jag måste säga att det täcker precis lika bra som flytande foundation, om inte bättre till och med. Det känns mycket "nyttigare" för huden att använda mineralsmink och det är skönt att slippa känna sig "kladdig" i ansiktet, som man lätt gör med flytande foundation. Man får helt enkelt en jämn och fin hy utan att känna sig sminkad.

Det finns många bra saker med TiKeis smink, bla:
+ Bra produkter
+ Liten allergirisk
+ Bra täckning
+ Många nyanser, alla kan hitta sin färg
+ Passar alla hudtyper
+ Billigt
+ Snabb leverans, man får alltid tester med

Och många andra grejer som man kan läsa om på deras hemsida. Är du också sugen på att testa deras produkter? Kika in på http://tikei.se/.
googlebild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback