Inspirationen är äntligen tillbaka! ♥ så här bjuder jag på en tutorial.



1) Börja med att göra din bas, måla dina bryn, sätt primer
på hela ditt ögonlock och ett transparent löspuder under..
2) Måla nu en vit skugga i ögonvrån och en blå skugga
på halva ögonlocket..


3) Måla en grön skugga på resten av locket

(den ser dock inte grön ut på bilden)

och en mörklila skugga i ögongloben.


4) Måla nu en gul skugga i vrån under ögat, bredvid den gula

målar du en persikofärgad skugga och tillsist en mörkrosa..

5) Nu är det dags att sudda ut skuggorna ordentligt, både på

ögonlocket och under ögat. När du är klar med det målar du

en svart eyeliner med en vinge på slutet..

6) Nu är det dags att böja ögonfransarna och måla två lager

med svart mascara och tillsist måla en vit kajal på vattenlinjen,

färdig!

 

Och två blixt-bilder!

Har ju köpt Spraytan in a can, därav min fina fejkbränna! ;)

Tror jag ska köpa en mörkare foundation nu till sommaren,

då min är för ljus som ni ser.


Kommentarer
Andrea/Slams

Tjusigt! =)

2011-05-23 @ 12:09:14 | http://slamsfashion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback