Hello söndag..

Söndag idag, helgen gick fort även om jag varit riktigt uttråkad på dagarna då tom jobbat repstopp. Han går från 6-18, så snaart slutar han och kommer hit till byn! Tror jag ska sätta på bastun senare och bara mysa framför en film med min älskade tom. Saknar han när han jobbar såna här skift och inte är ledig på hela två veckor!

Igår tog tom med mitt smink från lägenheten för jag kände verkligen för att göra en sminkning idag, äntligen känner jag inspiration igen. Det har varit en period med brist på det nu på sistone. Men det ska det bli ändring på! :) Så idag har jag njutit av att få leka med mina färger och bara vara helt inne i det jag gör. Love it. När jag skulle föra över bilderna märkte jag att kamerasladden inte var i kameraväskan, fa-an vad typiskt mig att glömma den i datorn! Så jag satte mig i bilen och drog till kullen för att hämta den, jag hade ändå inget bättre för mig. Tog även min hårfön, hatar att duscha utan att föna håret, det blir så frissigt och konstigt.

Mer har jag inte gjort idag, satt in bilder, fixat tutorialen och tittat Oth, vilket jag gör nu också. Eller det är på i bakgrunden, gillar att höra de prata, de säger mycket klokt i den serien.

Nu ska jag faktiskt tvätta toms kläder så han har rena kläder till veckan. Pratade förresten med svärmor igår, hon ringde från varma Turiket. De verkar ha det riktigt varmt och skönt där borta! :) härligt för dom!

Nä, nu ska jag börja plocka undan lite och sådär! Jag har ju varit ensam hela dagarna i helg, mamma och pappa är nämligen i stugan hela helgen. Men ibland är det skönt att ha ett helt hus för sig själv! Jag har ju morgan på dagarna och tompa bredvid mig på natten :) hade inte velat sova ensam, är inte direkt rädd men jag tycker inte om det. Jag somnar mycket lättare när tom är bredvid, har även läst att det utsöndras något "ämne" när man ligger bredvid någon eller rör i någon, som gör att man blir sömnig och lugn typ. Oxytocin tror jag det hette. Och det stämmer faktiskt, för mig iaf! Annars kan jag uggla hela nätterna i min ensamhet, jobbigt!

Nog om det, pusss!

Har ju förresten fått lite förfrågningar om sminkning till bal och fest osv, det är ju bara fråga mig om det är någon där ute som vill bli sminkad! :)


Kommentarer
lovisa

Hej har du en bra start på en ny vecka?:)

Jag har publicerat vinnaren av ett par slippies boots så kika bloggen för att se oM DU vann!:)

2011-05-23 @ 13:18:32 | http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback