Vanlig mascara vs vattenfast!

Jag har ju börjat använda en vattenfast mascara istället för en vanlig. Just för att vattenfasta har en lättare formula och vanliga innehåller vatten, vilket tynger ner fransarna. Jag märker stor skillnad nu när jag börjat med vattenfast. Jag behöver bara böja fransarna en gång innan jag målar, annars brukar jag böja även efter jag målat, lite försiktigt. Men med vattenfast behövs det inte! Och fransarna hålls verkligen böjda heeela dagen. Jäkligt skönt.

Dock sitter den ju ganska bra när man ska tvätta bort det, man kan spola med duschen mot ögonen och ingenting händer. Just nu tvättar ju jag ögonen med vanlig barnolja, men den tog inte bort nya mascaran alls! Så jag har köpt en make-up remover för vattenfast smink från Oriflame, det blir nog perfa då :)

Maybelline Lash Stiletto Waterproof!


Kommentarer
syster

jasså du använder den där nu? på bilden?=) den är ju jättebra! kram miss u <3

2011-03-12 @ 06:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback