Kvällstips.

Min hy är ju lite krånglig. Eftersom att jag är "vinter" i sån här färganalys, så har jag väldigt blek hy med rosa inslag. Man kan ju ha antingen en rosa eller en gul hy. Min är mer mot rosa och det gör det väldigt svårt för mig att hitta rätt färg på min foundation.

Jag använder ju min Maxfactor Experience Light Ivory nr 40, den är dock snäppet föör rosa, så jag brukar blanda den med min matta foundation från Make up store som jag har i färgen Ivory. Även om båda är ivory så är det helt olika färg på de, Maxfactors är rosa medans MUS är mer gul. Men blandar jag dom får jag en perfekt färg!

Så har man en svår hudton så är det bara att blanda till sig en lämplig färg på egen hand!



Pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback