TiKei MINERAL MAKEUP

Okej! Nu är det såhär att jag tänker testa mineralsmink och därför har jag beställt ett litet provkit från TiKei. Jag blir så jäkla glansig i ansiktet när jag har flytande foundation, spelar ingen roll hur mycket puder jag sätter, det blir ändå glansigt och fult. Det händer dock bara på sommaren när det är varmt ute, på vintern kan jag ha flytande foundation då jag kan vara lite torr.

Det fanns så många olika färger att välja där på deras sida, så jag tog 3 olika nyanser, C3,N3 och P3. Bokstaven står för varm och kall hudton och siffran står för hur mörk den är, tog 3 nu när det snart är sommar och man blir lite brunare.

Såhär ser nyanserna ut.
Cool (C) - För kalla hudtoner som går mot rosa
Peach (P) - För neutrala hudtoner (går lite svagt mot rosa)
Neutral (N) - För neutrala hudtoner (går lite svagt mot gult)
Warm (W) - För varma hudtoner som går mot gult

Och eftersom att jag faktiskt fortfarande inte vet vad jag har för hudton så tänkte jag att jag testar tre olika. Jag vet att jag är Vinter och passar i kalla färger på kläder osv, men i ansiktet är jag som varken gul eller rosa, så det kanske blir P eller N, får se! klurigt det där! Dom har en Guide där på sidan som kan hjälpa om man inte vet om man är varm, kall eller neutral.

Och detta är färgerna:
0 - För mycket, mycket ljusa hudtoner (på gränsen till vit)
1 - För mycket ljusa hudtoner
2 - För ljusa hudtoner
3 - För medium hudtoner
4 - För medium till bruna hudtoner
5 - För bruna hudtoner
6 - För bruna till mörka hudtoner
7 - För mörka hudtoner

Där tog jag alltså 3 just för att det är sommar snart.

Vad är det som är så bra med Mineral Makeup?
• Mineraler innehåller inga konserveringsmedel eller andra skadliga ämnen
• Bra för känslig hud
• Lugnar irriterad hud - antiinflammatorisk
• Mycket liten allergirisk
• Täcker bra men ser ändå naturligt ut
• Huden blir silkeslen och jämn
• Man känner sig inte "spacklad"
• Täpper inte igen porerna
• Oorganiskt - bakterier kan inte växa i mineraler
• Både zinkoxid och titandioxid, som används i de flesta mineralsminkprodukter, är naturliga solskyddsmedel
• Tillåter huden att andas
• Minimerar synbarheten av porer och fina linjer
• Ger en perfekt finish och ger hyn lyster
• Håller hela dagen

Detta låter ju väldigt bra, så det är ju helt klart värt att testa. Man kan ju ha vanlig primer och concealer under för att täcka finnar osv och denna foundation ( som är i puderform ) över det. Ska bli kul att testa hur det ser ut på och om huden blir synbart bättre av att använda mineraler. Vore ju lovely om finnarna försvann :) Ska inte hoppas på för mycket bara.

Jag beställde inte bara foundation, jag tog lite andra grejor också, ögonskugga, rouge, primer, en grej som mattar ner, en grej som ger lyster, concealer som man har under ögonen. Med frakt och avgift för faktura blev det hela 187kr. Vilket jag tycker var billigt med tanke på hur mycket man får testa! I testkitet fick man en liten kabukiborste som man applicerar foundationen med + 10 testburkar av det man ville. Och om jag gillar foundationen och hittar en bra nyans åt mig så tänker jag direkt beställa en stor burk som bara kostar 129kr! Vilket är billigt för mineralsmink. Sen är det även fraktfritt om man handlar över 300kr.

Nåja, ska som sagt bli roligt att testa dessa grejor och jag kommer återkomma med någon slags recension när jag hunnit testa produkterna ordentligt!


Pusss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback