i'll go wherever you will go..

Kanske dags för en riktig uppdatering nu va? Det tycker jag! Idag har jag och tompa vaknat vid halv 11, bara varit och myst på till klockan 1 då han for på jobbet och jag blev ensam kvar. Jag satte mig vid datorn och läste alla bloggar jag alltid läser, kollade face och ja, allt det där. När jag var klar med det laddade jag ner några nya låtar och brände en skiva, så roligt med ny musik i bilen!

Sen tänkte jag hoppa i duschen för att jag frös som fasen, men då tittade jag in mot köket och fick ångest. Så jag trotsade min frossa och förkylning och började diska bort världens berg, torkade bänkar och skåp, torkade spisen, borden osv. Det tog en jäkla tid men när jag var klar med det plockade jag bort vårat julpynt. Det var ju inte alls mycket, en ljusstake och en stjärna. Men vad skönt det var att bli av med det!

Det märks att våren är på ingång, igår var det så himla fint väder, helt klart med sol och rosa/gul/ljusblå himmel. Så förbannat underbart och vackert. Tyvärr är ju mitt objektiv sönder, hade gärna velat fota den fina himlen. Nu är det också bara -10 grader och snöar lite smått, skönt att det inte är -30 iaf. Hoppas inte det blir sådär förbannat kallt igen! Man ger ju upp då :(

Nåja, igår lagade jag ju gulaschsoppa i våran nya 10liters kastrull som vi fick i julklapp, det blev en massa soppa och förbaskat gott med mammas hemmagjorda farinlimpa till! :) måste snart käka lite middag känner jag, är riktigt hungrig efter allt städande och plockande. Och näsan rinner heela tiden, känns som att jag snytit ut hela hjärnan snart ;b

Jag var ute för en stund sen och sopade av bilen och satte den i motorvärmaren. Jag tänkte gå ut och testa starta den när den varit i 2 timmar, hoppas den går igång. Pappa bytte batteri i den igår, men den var väl inte heller sådär jättebra så vi får väl see.

Tompa jobbar ju till 10 på kvällen, så jag får väl roa mig med något tills han kommer hem. Har förresten bränt tungan så in i helvette! Den är helt röd och gör ont. Så går det när man är vrålis på soppa! Hähä.

Nu ska jag avrunda. Vet inte om jag uppdaterar senare igen. Så jäkla trist utan bilder ju, fan också. Jag ville ju göra tutorials och sånt ju. Tur att jag fyller år snart, får önska ett likadant objektiv, ett 18-55mm. Jag är jävligt less på min bloggdesign också, hade velat göra om hela skiten, men hur ska man ooorka? det är ju ganska så jobbigt. Har sett att allt fler skaffar färdiga designer, men jag vet inte om jag vill det? Får fundera.

Pussss


härliga sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback