Min måndag!

Hejhej! Kan ju berätta lite om min dag, jag har vaknat rätt tidigt, suttit och sminkat mig, fotat det och lagt upp på bloggen som ni säkert sett, uppdaterade dock min sminkning lite (satte svart kajal istället för vit) vart som sugen! Sen skickade bästis sms och frågade om vi skulle ses åde, så då drog jag och plockade upp henne :) Vi for till väggen och fotade lite, vi skulle väl sola men det blåste iskalla jävla vintervindar! Så vi satt mest i bilen och pratade i säkert över en timma.

Sen drog vi till mbgt för att kika på sanne och marcus hus som de ska flytta in i! Det såg ju riktigt fint och mysigt ut. Såg ju dock bara utsidan men iaf :) blir nog bra det där! Efter det for vi till sanne, där har vi mest myst på med kira, babblat på och så vidare. Testade sannes jacka som hon köpt från HM, är sugen på en sån! Såg den i luleå nu när jag var där men jag vart snåål, så jag kanske måste beställa den. Fin vår och höstjacka.

Sen pratade vi även om LCHF dieten litegranna och jag funderar på att testa mig på den i 6 veckor för att rensa kroppen lite. (Att äta LCHF-kost är för de som vill slippa blodsockersvängningar, ej gå hungrig, må bra och äta gott, viktminskning) Inte för att jag tycker att jag är direkt fet, men något kilo och någon centimeter är ju aldrig fel att mista. Jo så ska vi köpa solkort också, så man blir lite brun och fräsch såhär inför sommarn ;D så man får en jämn och fin grund.

(Om du äter tillräckligt med fett och väldigt lite kolhydrater, så sköter kroppen normalt resten själv. Då blir det ingen svältbantning utan en hormonell bantning. Vid svältbantning är det vanligt att 40 procent av viktnedgången är minskad muskelmassa. Med LCHF så jobbar du med kroppen i stället för mot den. Att äta sig mätt på god, fet mat och samtidigt gå ner i vikt, är en hållbar metod, som gör att du kan bibehålla din nya vikt och inte gå upp igen som man oftast gör efter en svältbantning.


När man äter LCHF behövs inga 20 minunter träning för att bränna fett eftersom man öppnat upp fettcellerna och bränner fett dygnet runt (insulin spärrar fettcellerna dels via socker inne i fettceller, men även genom påverkan på enzymer som splittar fettmolekylen).


Så står det om LCHF på en sida. Man ska helt enkelt skippa kolhydraterna och äta mycket fett. Lär bli svårt men ett försök är det väl värt! Sen ska jag & sanne börja promma också, så man rör på sig samtidigt, då visar det nog mer resultat och man känner sig piggare och fräschare! :)

Nåja, nog om det! Tompa är i ullatti och hämtar sin bmw som han ska fara med på volvo imorgon och göra något med. Han var påväg mot stan så han kommer väl snarre hem då. Jag har reddat lite bilder som vi fotat idag, som ni ska få seee!

Kul att vara med min älskade bästis♥



Pusss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback