Svar på kommentar!

johanna eriksson om Dagens make!:

Åh, du hade inte kunnat visa lite bättre

hur du får eyelinegrejjen så bra?

sjukt snyggt iallafall! :D

 

Det var någon som frågade mig hur jag målar min eyeliner, så nu tänkte

jag försöka förklara detta! För det första använder jag en "kräm" eyeliner

som jag applicerar med en eyeliner pensel från MUS. Den är riktigt tunn

och därför väldigt lätt att måla med. Sen kan man hålla längre fram

på penseln och på så sätt få bättre stöd och balans, medan man måste hålla

ganska långt ifrån med andra eyeliners.


Sen när jag målar så "duttar" jag som på färgen först,

istället för att dra ett streck på en gång, just för att det är

lättare att få en jämn linje då. Jag målar inte med spetsen av penseln,

utan målar med den liggande mot fransraden! Sedan gör jag bara

en liten vinge i slutet :) Ju mer man tränar desto bättre och lättare

blir det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback