Recension av mitt nya smink..


Max Factor Xperience Foundation
149kr Kicks :thumbup:

En jättebra foundation för en billig peng. Den täcker väldigt bra och är
väldigt skön att ha på sig, då man knappt märker att man har någon foundation,
den känns alltså väldigt lätt men är samtidigt så täckande, perfekt!
Denna blir finast då man använder en foundation-pensel, eftersom att det
ser mest naturligt och jämnt ut. Kan verkligen rekommendera denna! :D

+ täcker bra, luktar gott, lätt känsla, bra pris
- liten flaska, inte särskilt dryg, vilket innebär att man måste ta mycket




Isadora Build Up Mascara Extra Volume 89kr Kicks :thumbdown:

Den håller det den lovar, den ger alltså mycket volym till fransarna
och mycket svärta, vilket jag gillar. Borsten är bra men ibland
lite för stor och klumpig, särskilt på de undre fransarna.
Dock ger den ingen som helst längd, utan bara volym, vilket
är ett stoort minus, då jag vill ha både längd och volym på mina fransar.
Jag kommer inte att köpa denna i fortsättningen.

+ bra volym, bra svärta, bra pris
- lite för stor borste, att den bara ger volym och noll längd
väldigt svår att tvätta bort!




Maybelline Pure Mineral Foundation 159kr Kicks :thumbup:

Jag använder denna som puder och inte foundation.
Den är väldigt bra, mattar ner så man inte blir så blank.
Jag har ljusaste färgen och tycker den är lite mörk,
så det borde finnas lite ljusare färger för oss blekfisar.
Bra pris, ett bra budget puder. Fast jag ska nog inte köpa
detta igen i vinter iaf, , men på sommaren fungerar den bättre
med tanke på färgerna!

+ lätt att applicera, mattar ner det blanka i ansiktet,
ger fin lyster
- för lite färger att välja på, dålig borste som man får med
( jag har köpt en egen till )




Lumene Matifying Primer 119kr Kicks :thumbup:

En väldigt bra primer som gör det lätt att applicera basen,
man blir len och slät och täckstift & foundation glider på bra,
den gör så att sminket sitter på plats längre och mattar ner.
Jag brukar även använda den på ögonlocken som primer
så att ögonskuggorna ska sitta hela dagen och det gör de!
Denna kommer jag definitivt köpa igen.

+ bra pris, räcker länge då den är dryg,
mattar ner, gör det lätt att applicera basen, sminket sitter
- det finns faktiskt inga minus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback