Jag älskar dig lasse :love:


Alla drömmer vi om lyckan, som om livet blivit fel.


Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp.

Du har hittat nån att bli gammal med, jag har hittat nåt att göra tills dess.

Du är ett glashus och jag en sten, men det är du som försöker se igenom mig.

En vacker dag blir ingenting som förr.

I min värld får jag göra som jag vill.

Jag har lärt mig att längtan är bättre än att ha, för man saknar inte sådant som man har.

Nånstans har man i alla fall kommit om man vet vad man behöver.

Det är som att vinka åt en blind, det är som att skrika åt en döv.

Jag skulle pröva mina läppar mot någon annan, om du lämnade mig nu.

Varje stund, var minut, var sekund, samma konstiga beslut.
Det blir fel, slår bakut, allt går snett men det tar aldrig riktigt slut.

Den vackraste stunden i livet var den när du kom och allt var förbjudet.

Om vi förlorar varandra här i vimlet, så minns att jag står bakom dig.

Du är fri och tar allting för givet, du kan skratta åt livet,
du lever för stunden, precis som jag.


När du träffat botten, kom ihåg mig då.

Gråa dagar skyndar aldrig på.

Ge mig tips och goda råd så jag kan göra helt tvärtom.

Jag trivdes bättre i dina ögon, i dina ögon var det lättare att va.

Som du kanske redan vet, jag är oslagbar.

Det finns ett ord för vad jag lider av, men jag har glömt det nu.

Inget värt nåt, som inte inger hopp.

Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg.

Så ta dina minnen och försvinn ur mitt liv, älskade, älskade du..

Skit samma, man kan ju inte älska alla.

Jag tror det bor en liten hjälte i varenda liten flopp.

Se på människorna som sliter för någon annans resultat.

Jag är en av alla dom som faktiskt aldrig riktigt bara ville vara en av alla dom.

Jag har varit vaken hela natten, känt om hjärtat sitter kvar.

Du har så lätt att stampa sönder när du väl ha fått in en fot.

Verkligheten är inte alltid så verklig.



Kan någon ge vad du ska ha? Vill någon se vad du har sett?
Kan du nånsin hitta rätt? och få tillbaka det du har gett?

Trött på inget, trött på allt.

Det är svårt att balansera mellan trygghet och panik.

Det är lätt att hålla käften men svårare att säga som det är.

Du går nedtryckt i två alldeles för grova skor.

Jag vet, jag har för lätt för att luras av glädjen.

Du är svår att leva utan, jag är svår att leva med.

jag har väntat på ett regn som jag kan förlora mig i.

Kan du leva vid en brant med ena foten över kanten?

Om du reser dit i vår, säg till viola att hon lyser,
att jag hon var vackrare än sången, att jag önskar att jag skrev den.

Han vet hur man flyr från den här planeten men inte hur man stannar kvar.

Jag skulle aldrig ha tålamod nog att bli förstådd,
ingen känner mig så väl som du
.

Det har tidvis gått bra, tidvis har skakandet lagt sig.

Min lust är fri men min frihet är bakom galler.

Du kan väl sakna mig ibland? Du kan väl stirra upp mot stjärnorna så att vi har nåt gemensamt?

Nykter utav vin och full av längtan, är det lätt att säga fel men tänka rätt.

Jag tror att jag är mera kär i kärleken i sig än i dig, förlåt.

Och någonstans där så blev jag den jag är nu.

Jag kanske aldrig var intresserad av att nå toppen, utan mer utav att klättra.

Jag är hög nu sen den dagen när du kom,
jag är hög nu och kan inte somna om.

Bakom varje hög av sand finns guld för den som letar.

Du får gärna komma hit och skrämma mörkret.

Om jag kommer dit igen, har du en plats där jag kan vila,
ett rum där jag kan känna att jag är nånstans ifrån?

Jag tror det svajar i min själ. Jag måste ut för att hitta in.

Dina ögon kan krossa min värld som stenar mot glas.

En enda sak är given- vi är två hjärtan i samma kropp.

Rör mina händer, du måste förstå,
jag orkar inte förklara, försök se det ändå.

Nu kan det blåsa vart det vill, för nu är allt tillbaks på noll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback